• Polecenie Zapłaty

    Polecenie Zapłaty

    Od 1 czerwca 2019 r. obowiązują nowe (dodatkowe) zasady dotyczące aktywowania Polecenia Zapłaty. Mają one jeszcze bardziej ułatwić korzystanie z tej formy rozliczeń.

    Zmianą obowiązującą od 1.06.2019 jest uproszczenie procesu aktywacji polecenia zapłaty. Przed tym terminem aktywacja trwała od kilku do kilkunastu dni i często nie dochodziła do skutku z uwagi na błędny wzór podpisu złożonego na zgodzie, a porównywanego z tym złożonym w Banku.

    Zmiana zakłada, iż zgodę udzielasz tylko Odbiorcy / Wierzycielowi (którzy  opcjonalnie mogą weryfikować dane w niej zawarte w Twoim banku) jednak weryfikacja ma charakter opcjonalny i nie jest wymagana do rozpoczęcia obciążania Twojego rachunku.

    Przydatne informacje

    Jak uruchomić Polecenie Zapłaty

    O co w tym chodzi ?

    Polecenie zapłaty jest bardzo bezpieczną formą opłacania rachunków. Żadna operacja nie może być wykonana bez Twojej wiedzy i zgody. Dlatego aby uruchomić tę formę rozliczeń musisz pisemnie wyrazić zgodę określonej firmie na udostępnienie tego typu rozliczeń. Zgodę dostarczasz do firmy, której rachunki chcesz opłacać (wierzyciela). Jest to dla Twojej wygody, firma dostarczy Twoją zgodę do banku w którym prowadzisz rachunek (wskazany w zgodzie). Dzięki tej zgodzie Twój bank będzie kontrolował czy dana firma ma prawo rozliczyć Twoje rachunki.

    Od czego zacząć?

    To bardzo proste, dokonasz tego w czterech prostych krokach:

    Krok 1 - Skontaktuj się z firmą, której chcesz płacić poprzez polecenie zapłaty.

    Skontaktuj się z dostawcą usług z którym chcesz się rozliczać poprzez polecenie zapłaty. Otrzymasz tam wszystkie niezbędne informacje dotyczące korzyści jakie otrzymasz oraz procesu aktywowania polecenia zapłaty. Pracownicy dostawcy usług pomogą Ci przejść przez wszystkie formalności

    Krok 2 - Wypełnij zgodę na korzystanie z polecenia zapłaty

    Będziesz poproszony o podanie:

    • Swoich danych (imię, nazwisko, adres)
    • Numer Twojego rachunku bankowego (na nim będzie uruchomione polecenie zapłaty)
    • Identyfikator płatności (numer identyfikujący Cię u dostawcy np. numer Klienta - uzyskasz go od dostawcy)
    • Twój podpis zgodny ze wzorem jaki posiada Twój bank.

    Wypełniony i podpisany formularz dostarcz do wierzyciela. Wierzyciel na podstawie tak udzielonej zgody rozpoczyna obciążanie Twojego rachunku.

    Krok 3 - Sprawdź otrzymane faktury

    Dostawca usług ma obowiązek przesyłania faktur za dostarczone usługi z odpowiednim wyprzedzeniem. Dzięki temu przed pobraniem środków z Twojego rachunku masz możliwość kontroli ich wysokości.

    Krok 4 - Zrelaksuj się

    Poza zapewnieniem odpowiedniej ilości pieniędzy na wskazanym rachunku nie musisz się już martwić terminowym opłacaniem rachunków. Wszystko będzie odbywało się automatycznie - Ty będziesz kontrolował proces poprzez swój wyciąg bankowy. Proces jest całkowicie bezpieczny - Ty jesteś chroniony gwarancją polecenia zapłaty

    Jak przebiega proces aktywacji

    Do 1.06.2019 zgoda która udzieliłaś / udzieliłeś była przesyłana do Twojego banku celem jej weryfikacji i rejestracji. Dopiero po otrzymaniu przez wierzyciela informacji z Twojego banku, iż zgoda jest zarejestrowana, mógł on rozpocząć skuteczny proces obciążania Twojego rachunku.

    Od 1.06.2019 - zgoda nadal pozostaje w użyciu. Jednak jej wymagalność zostaje ograniczona do Twojej relacji z wierzycielem. Musisz ją nadal udzielić wierzycielowi (tak jak obecnie) jednak tu rozpoczynają się różnice. Wierzyciel nie ma obowiązku przekazania zgody do Twojego banku. Mając podpisaną przez Ciebie zgodę może od razu rozpocząć obciążanie Twojego rachunku.

    Obciążenia, których się nie spodziewasz

    Uproszczenie procesu aktywacji ma na celu przyspieszenie i ułatwienie korzystania z wygodnej formy opłacania rachunków jaką jest Polecenie Zapłaty. Uproszczenie tego procesu wiąże się ze wzrostem wagi kontroli transakcji na rachunku bankowym. Kontrola operacji na rachunku jest niezmiernie istotna, w przypadku gdy Twój rachunek został obciążony w drodze polecenia zapłaty przez Wierzyciela co do którego nie przypominasz sobie abyś udzielała / udzielał zgody, jesteś dobrze chroniony. Twoje środki podlegają natychmiastowemu, bezwarunkowemu zwrotowi. Wystarczy przed upływem 56 dni od obciążenia rachunku skontaktować się z bankiem i przekazać dyspozycję odwołania zrealizowanego Polecenia zapłaty (gdy Płatnik jest konsumentem, 5 dni roboczych w przypadku pozostałych podmiotów)). Środki pobrane z Twojego rachunku najdalej następnego dnia powinny znaleźć się na Twoim rachunku. Proponujemy również w kolejnym kroku kontakt z wierzycielem, który pobrał te środki z Twojego konta. Wyjaśnienie sytuacji zapobiegnie kolejnym próbom obciążenia Twojego rachunku ze strony tego wierzyciela.

    W każdej chwili możesz również przyjść do banku i zablokować możliwość realizacji poleceń zapłaty z Twojego rachunku.

    Centrala Banku - Sekretariat

    ul. Rzepnikowskiego 2
    14-260 Lubawa

    Telefon - (+48) 89 645 21 99
    Fax - (+48) 89 644 92 42
    mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny otwarcia pn-pt: 8:00–16:00

    NIP: 744-000-30-70
    REGON: 000503907
    KRS: 0000093288
    Kod SWIFT Banku Polskiej Spółdzielczości S.A.: POLUPLPR

    Zastrzeżenie karty: telefonicznie pod numerem telefonu (+48) 828 828 828 – czynne całą dobę

    W przypadku stwierdzenia lub podejrzenia nieprawidłowego funkcjonowania Systemu Bankowości Internetowej mogą Państwo zgłosić ten fakt w placówkach Banku lub drogą elektroniczną na kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Punkt Obsługi Klienta w Lubawie

    ul. Rynek 1, 
    14-260 Lubawa

    tel. (+48) 89 645 27 58

    godziny otwarcia pn-pt: 8:45 – 16:30

    Znajdziesz nas też tutaj